ციფრული ერა ჩინეთში
ჩინეთი უფრო ციფრულია, ვიდრე ბევრი დამკვირვებელი აფასებს.
მსოფლიოში ერთ-ერთი უდიდესი ინვესტორია ციფრულ ტექნოლოგიებში.
QR კოდები მრავლდება. ნაღდი ფულის ოპერაციები პრაქტიკულად მოძველებულია; ქუჩის მუსიკოსებიც კი წარმოადგენენ QR კოდს სკანირებისთვის. ყავას, რომელსაც ახლა თანამედროვე ურბანული ცხოვრების სტილი უკავშირდება, გთავაზობთ Linkin Coffee, რომლის შეკვეთები მიიღება კომპანიის მინი პროგრამაზე, WeChat- ზე. უმეტეს რესტორნებში შეკვეთები მიიღება სამზარეულოში ციფრული მოწყობილობებით და საკვებიც მიწოდებაც კი რობოტებით ხდება. ბევრი ადამიანი რესტორნსაც კი ერიდება და ირჩევს საკვების მიღებას საკურიერო მომსახურებით, როგორიცაა Meituan და Ele.me.
ალიბაბას Freshippo სასურსათო სუპერმარკეტები, რომლებიც ახლა ას ქალაქში ფუნქციონირებს, მთლიანად აკმაყოფილებს ხალხის საჭიროებას. Huawei- ის მობილური ტელეფონის წარმოების ხაზი Mate 20 მთლიანად ავტომატიზირებულია, გარდა იმ ადამიანებისა, რომლებიც აკეთებენ შემთხვევით “ხარისხის შემოწმებას” და დაამატებენ QR კოდის საბოლოო სტიკერს. კიდევ სხვა მრავალი მაგალითის მოყვანაა შეიძლება. ჩინეთში პრაქტიკულად არ არსებობს ბიზნესი ან სერვისი, თუ ციფრული სისტემის ნაწილი არაა.
ჩინეთს აქვს მასშტაბი ციფრული ბიზნეს მოდელების სწრაფი კომერციალიზაციისთვის, უპირატესობა აქვს მომხმარებელთა ძალიან დიდ საშინაო ბაზარზე. სამი გიგანტური ინტერნეტ კომპანია – Baidu, Alibaba და Tencent, ან BAT, როგორც მათ კოლექტიურად უწოდებენ. ქმნიან რავალმხრივ და მრავალ ინდუსტრიულ ციფრული ეკოსისტემა, რომელიც ეხება მომხმარებელთა ყველა ცხოვრების ასპექტს. მთავრობა აქტიურად უწყობს ხელს ციფრული ინოვაციისა და მეწარმეობის განხორციელებას.
ჩინეთის ციფრული ტრანსფორმაციას ღრმა გავლენა აქვს როგორც საკუთარ ეკონომიკაზე, მსოფლიო ციფრულ სამყაროში. ციფრული გლობალიზაცია მხოლოდ ახლა იწყება. იმპულსი შერწყმისა და შენაძენების (M&A) საშუალებით, ინვესტიციებით, ახლის ექსპორტით, ბიზნესის მოდელებით და ტექნოლოგიური პარტნიორებით, ჩინეთს შეუძლია შექმნას მსოფლიოს ციფრული წინა ხაზი მომდევნო ათწლეულში.