Volkswagen-ის „შეცდომა“, რომელიც აღარასდროს განმეორდება
ბოლო წლებში ავტომრეწველობა სულ უფრო მეტად ციფრულ ტექნოლოგიებზე გადავიდა. სენსორულმა ეკრანებმა თითქოს ყველაფერი უნდა გაემარტივებინათ, მაგრამ შედეგი საპირისპირო აღმოჩნდა. მომხმარებლების უკმაყოფილებამ და უსაფრთხოების კრიტიკამ Volkswagen-ს აიძულა, უკან გადაედგა ნაბიჯი და კვლავ ფიზიკური ღილაკები დაებრუნებინა.
რატომ იყო ეს შეცდომა?
ავტომობილებში ფიზიკური ღილაკების შეცვლამ სენსორული ეკრანებით პრობლემები შექმნა. მართვის დროს ტაქტილური უკუკავშირის არარსებობა ნიშნავს, რომ მძღოლებს ეკრანზე თვალის მიდევნება უწევთ, რაც ყურადღების გაფანტვას იწვევს. ეს განსაკუთრებით სახიფათოა, როცა საჭეზე უამრავი ოპერაციის შესრულებაა საჭირო – მაგალითად, კონდიციონერის ჩართვა, ხმის რეგულირება ან ავარიული მაშუქების გააქტიურება.
მომხმარებელთა უკმაყოფილება
Volkswagen-ის დიზაინის გუნდს მომხმარებლებმა და ავტომობილების მიმომხილველებმა მკაცრი კრიტიკა გამოუცხადეს, როდესაც კომპანიამ ყველა ძირითადი ფუნქცია საინფოტაინმენტო ეკრანში გადატანა. მათ აღნიშნეს, რომ სენსორული ეკრანები მართვას ართულებს, განსაკუთრებით სწრაფი რეაქციის საჭიროებისას. ამის ფონზე Volkswagen-ს არჩევანი აღარ დარჩა – კომპანიამ გადაწყვეტილება შეცვალა.
კვლევები და უსაფრთხოების სტანდარტები
რამდენიმე წლის წინ, შვედურმა ჟურნალმა ჩაატარა ტესტი, სადაც მძღოლებს უნდა ემართათ სალონის ფუნქციები სენსორული ეკრანით და ფიზიკური ღილაკებით. შედეგები მოულოდნელი არ ყოფილა – ფიზიკური ღილაკების მქონე ავტომობილებში (მაგალითად, Volvo V70) მძღოლებმა უკეთესი შედეგი აჩვენეს, ვიდრე მხოლოდ სენსორული ეკრანებით აღჭურვილ მოდელებში.
უფრო მეტიც, ევროპული ახალი ავტომობილების შეფასების პროგრამამ (European New Car Assessment Programme) გამოაცხადა, რომ ავტომობილებმა, რომლებსაც სალონში მინიმუმ ხუთი ძირითადი ფუნქციისთვის ფიზიკური ღილაკები არ აქვთ, ვერ მიიღებენ ორგანიზაციის უმაღლეს უსაფრთხოების რეიტინგს.
რა შეიცვლება?
Volkswagen-ს უკვე გადაწყვეტილი აქვს, რომ ფიზიკური ღილაკები ეტაპობრივად დაუბრუნდება ყველა ახალ მოდელს. პირველი ასეთი მანქანა იქნება ID 2all – ელექტრომობილი, რომელიც 2026 წელს ევროპულ ბაზარზე გამოვა. ცვლილება შეეხება საჭესაც, რაც მძღოლებს საშუალებას მისცემს, ნაკლები დრო დახარჯონ მართვისთვის საჭირო ფუნქციების ძიებაში.
მიუხედავად ამისა, სენსორული ინტერფეისები კვლავ დარჩება Volkswagen-ის დიზაინის მნიშვნელოვანი ნაწილი. კომპანიამ აღნიშნა, რომ ეკრანები უფრო დიდი გახდება და ავტომობილის ინტერფეისი კიდევ უფრო განვითარდება, თუმცა ფიზიკური ღილაკები კვლავ ხელმისაწვდომი იქნება ძირითადი ფუნქციებისთვის.
ავტომრეწველობის გაკვეთილი
ავტომრეწველობა წლებია მსჯელობს სენსორულ ეკრანებზე დაფუძნებული სისტემების შესახებ. მართალია, სენსორული კონტროელები იაფია და თანამედროვე ციფრულ ეკოსისტემასთან შესაბამისობაში მოდის, მაგრამ უსაფრთხოების თვალსაზრისით ისინი ყოველთვის საუკეთესო არჩევანი არ არის.
Volkswagen-ის ეს შეცდომა დიდი გაკვეთილი გახდა არა მხოლოდ კომპანიისთვის, არამედ მთლიანად ავტომრეწველობისთვის. ზოგჯერ პროგრესი არ ნიშნავს მხოლოდ ახალი ტექნოლოგიების დანერგვას – მთავარია მომხმარებლის კომფორტი და უსაფრთხოება.
ეს ნაბიჯი შესაძლოა სხვა კომპანიებისთვისაც მაგალითი გახდეს. Ford-მა და GM-მაც დაიწყეს მსგავსი ტენდენციების გადახედვა, რაც იმის ნიშანია, რომ მომხმარებელთა უკმაყოფილება უყურადღებოდ აღარ დარჩება.
თითქმის ორი ათეული წლის შემდეგ, როცა ეკრანები ყველაფერს ანაცვლებდნენ, ავტომწარმოებლები მიხვდნენ, რომ დაბალტექნოლოგიური (low-tech) გადაწყვეტილებებიც არ უნდა უგულებელვყონ. ბოლოს და ბოლოს, მანქანა არა მხოლოდ ტექნოლოგიაა, არამედ ყოველდღიური კომფორტი და უსაფრთხოება.